Referencer

Broarbejde i Hillerød

Vi har i samarbejde med Holbøll udført broarbejder som en del af arbejdet til Hillerødmotorvejens forlængelse.
broarbejde i Hillerod
  • Bygherre
    Vejdirektoratet
  • Hovedentreprenør
    Holbøll
  • Underentreprenør
    Entreprenør Søren Kristiansen
  • Udførelse
    2024
Stærke fundamenter – Broarbejder i samarbejde med Holbøll
Broudvidelserne udføres i samarbejde med Holbøll og er en del af forlængelsen af Hillerødmotorvejen. Mens Holbøll udfører betonarbejdet, står vi for jordarbejde, afvanding og belægning. Arbejdet omfatter en udvidelse af den eksisterende bro over privatbanen med en helt ny konstruktion. I den forbindelse står vi for etableringen af en ny afvandingsledning (Ø800) under privatbanen, udført ved underpresning. Derudover opføres en ny bro over Lyngevej parallelt med den eksisterende bro. Som en del af projektet har vi etableret et nyt afvandingssystem og anlagt et nyt vejtracé på den underførte vej.
Projektet
i tal
  • 13.680
    m3 jordarbejder
  • 605
    m3 bundsikring og grus
  • 154
    meter kloakarbejder
  • 6
    stk. pumpebrønde
  • 575
    m2 spuns
  • 690
    m3 beton
Formål
Som led i Hillerødmotorvejens forlængelse skal motortrafikvejen udbygges til motorvej. Det kræver udvidelse af de to broer, der krydser henholdsvis Lyngevej og lokalbanen nordøst for Nørre Herlev. Begge broer skal sideudvides mod øst, så der er plads til motorvejens nye kørespor.
jordarbejde
natarbejde over togskinner

Fokus på trafikafvikling

Broarbejdet og etableringen af ny afvandingsledning under privatbanen har krævet en spærring af togstrækningen.

For at genere mindst muligt blev privatbanen lukket i fire dage i juli, hvor mandskabet har arbejdet i døgndrift. I resten af juli måned kørte togene med reducerede afgange.

På Lyngevej, der krydser under Hillerødmotorvejens forlængelse, vil der i løbet af anlægsperioden være nedsat hastighed og kun ét farbart spor af hensyn til de arbejdende og trafikanternes sikkerhed. Der er opsat trafiklys, som regulerer trafikken. Fortov og cykelsti vil fortsat være tilgængelig, mens vejarbejdet står på. Desuden er der indført sporindsnævring og lysregulering på motortrafikvejen, hvilket opretholder muligheden for trafik i begge retninger.

beton

Solide broforbindelser med in-situ støbning

Holbøll sikrer en solid og holdbar brokonstruktion med in-situ støbning, præfabrikerede bjælker og præcisionsfundering.

I forbindelse med udvidelsen af den eksisterende bro over privatbanen har Holbøll in-situ støbt broens fløjvægge og sætningsplader ved enderne samt etableret præfabrikerede OT-bjælker og monteret overbeton for at sikre en stærk og holdbar bro.

Den nye bro over Lyngevej, der er opført parallelt med den eksisterende bro, er også in-situ støbt, og Holbøll håndterer både pælefundering og interimsafstivning mod det eksisterende bygværk.

Privatlivspolitik

Hjemmesiden benytter cookies. Disse er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Vi benytter egne og tredjeparts cookies til nødvendige funktioner på hjemmesiden, til kundeservice og statistiske formål.

Nødvendige-cookies

Nødvendige cookies er altid slået til på siden. De husker bl.a. dit cookie-tilsagn.

Tredjeparts cookies

Vi benytter tredjeparts cookies til anonymiseret statistiske formål.